De rol van Roosendaal Citymarketing
Roosendaal Citymarketing wil een bijdrage leveren aan de economische, maatschappelijke en culturele ontwikkeling van de stad, om zo te stimuleren dat meer mensen kiezen voor Roosendaal en een evenwichtige groei van de stad te realiseren.
Om kansen goed te benutten, maar ook om de concurrentiepositie van de stad te versterken, is een basis gelegd met een onderbouwd merkplan dat Roosendaal positioneert. Uitgangspunt is de mensen die de stad maken en de ondernemende, inventieve en organisatorische geest van inwoners en ondernemers maakt daarbij het verschil.
Wij zijn de partij die de ambities van Roosendaal vertaalt naar een strategie met doelstellingen, en die bij de operatie en uitvoering continu monitort dat wat er gedaan wordt volledig in het teken staat van het halen van die doelstellingen. We delen onze kennis en zoeken steeds naar slimme verbindingen met partners en stakeholders om samen te werken aan de ambities en het imago van Roosendaal.
Vanuit Roosendaal Citymarketing zetten we de kwaliteiten van onze stad in de etalage. Hiervoor brengen, halen en delen we kennis met partners die we in de gehele gemeente en daarbuiten hebben. We dragen het merk Roosendaal met zoveel mogelijk Roosendalers uit. Het is onze taak hier sturing aan te geven.
Met partners bedoelen wij bijvoorbeeld de consumenten, winkeliers, ondernemers, bedrijven en stichtingen. We werken met hen samen, leggen verbindingen en zoeken connecties waar dat mogelijk is. Zodat er evenementen georganiseerd kunnen worden, activiteiten opgezet kunnen worden we kunnen samenwerken om het aanbod te verbeteren. Dat en nog veel meer. Alles om samen zo goed mogelijk te werken aan Roosendaal. Een goede samenwerking is een van de factoren die bepalend is voor succes. Door dit goed op te zetten, werken we gestructureerd en met zijn allen toe naar hetzelfde doel: de positie van Roosendaal versterken.
Jaarverslag activiteiten 2022
Dit jaarverslag is een beknopt overzicht van de activiteiten die we inzetten voor de branding per doelgroep en van de stad in het algemeen.
Jaarplan 2023
Activiteiten in 2023 - 2024 voor de uitvoering van de citymarketingstrategie voor bezoekers, bewoners, talenten en bedrijven.