Talent aantrekken en behouden
Het aantrekken en behouden van jong talent is voor veel organisaties een uitdaging. Generatie Z - geboren tussen 1997 en 2012 - betreedt in rap tempo de werkvloer en brengt niet alleen nieuwe energie, maar ook andere verwachtingen en behoeften met zich mee. Hoe speel je daar als werkgever in Roosendaal op in?
Vanuit Roosendaal Citymarketing namen wij het initiatief om ondernemers in Roosendaal te ondersteunen bij deze uitdaging. Wij organiseerden een kennissessie en nodigden Generatie Z-expert Laura Bas uit om haar inzichten te delen. Voor een volle theaterfoyer met 60 professionals uit diverse sectoren gaf zij praktische tips en verhelderende inzichten over het omgaan met deze jonge generatie. Het resultaat: een inspirerende bijeenkomst en een mooie opkomst!
Wat maakt Generatie Z anders?
“Gen Z zorgt voor updates in de organisatie,” vertelde Laura Bas. Ze brengen vernieuwingen door verouderde sociale processen te signaleren en bevragen. Hun innovatiekracht en energie helpt organisaties 10 tot 20 procent werktijd besparen, terwijl de ervaren generaties nodig zijn om de nieuwe processen succesvol te implementeren in het bedrijf.
Tegelijkertijd benadrukte ze het belang van samenwerking met meer ervaren generaties. Waar Gen Z zorgt voor de innovatie, is het de kennis en ervaring van oudere collega’s die helpt om deze nieuwe processen succesvol te implementeren.
Samenwerken aan een toekomstbestendig Roosendaal
Als Roosendaal Citymarketing hebben wij een belangrijke rol in het verbinden van bedrijven, onderwijs en talent. Het is onze missie om ervoor te zorgen dat jong talent niet alleen ontdekt wat Roosendaal te bieden heeft, maar ook dat ze hier willen blijven werken en groeien.
De kennissessie onderstreept hoe belangrijk het is om kennis te delen en samen te werken aan oplossingen voor de toekomst van de arbeidsmarkt.