Hartverwarmend Roosendaal
Al 5 jaar brengt Roosendaal Citymarketing in december Hartverwarmend Roosendaal. Een overkoepelende campagne waarvoor wij ondernemers en organisaties inspireren, ondersteunen en verbinden. Het gezamenlijke doel is om Roosendaal in de maand december nóg aantrekkelijker te maken voor zowel bewoners als bezoekers. De campagne vanuit Citymarketing richt zich op de bekendheid van het winterprogramma bij de doelgroep en liep van de laatste week van november tot en met de kerstvakantie.
Doelen
Hoofddoelen:
- Roosendaal in de maand december te positioneren als een sfeervolle bestemming voor zowel lokale inwoners als bezoekers.
- Ervoor zorgen dat mensen weten dat er in Roosendaal voldoende te doen en beleven is om samen een leuke dag te kunnen hebben.
Secundaire doelen:
- Mensen tot een (dag)bezoek aan Roosendaal verleiden door de stad als warme en sfeervolle bestemming te presenteren.
- Roosendaal positioneren als een gezellige, gastvrije stad waar je terecht kunt voor winterse activiteiten, winkelen, gezelligheid en samenzijn, en tegelijkertijd de bekendheid van de campagne ‘Hartverwarmend Roosendaal’ vergroten.
Doelgroep
De campagne richt zich op zowel lokale inwoners als mensen in de regio (25km). De doelgroep bestond uit families, stelletjes, vriendengroepen en ouderen die op zoek zijn naar winterse gezelligheid en activiteiten. Deze doelgroep hebben we opgesplitst in drie leeftijdsgroepen:
- Tot 35 jaar
- 30 tot 45 jaar
- 45 tot 60 jaar
Uitvoering
Met de campagne brengen wij zoveel mogelijk losse (promotie)activiteiten bij elkaar tot een compleet en gezamenlijk winterprogramma. Door verbinding te leggen, versterken we elkaar. Een opzichzelfstaande activiteit krijgt direct meer betekenis, kracht en impact door de kracht van samen. Bovendien profiteren zij door mee te liften met de algehele campagne. Deelnemende organisaties worden door ons ondersteund om zelf hun evenement of activiteit nog beter te kunnen promoten.
Middelen
Al onze verschillende on- en offline kanalen stonden de hele maand december in het teken van Hartverwarmend Roosendaal. Denk hierbij aan de website Bezoek Roosendaal, social media, banieren, posters, borden langs de weg, (online) advertenties en de UITagenda, zowel digitaal als geprint. De gedrukte UITagenda wordt vanaf eind november verspreid en is de gehele maand beschikbaar op het station, in de parkeergarages, fietsenstallingen, bij de Designer Outlet, de ijsbanen en verblijfslocaties.
Dit jaar hebben we de organisatoren van het evenement HapStap Winter extra ondersteund met een poster, een advertentie in huis-aan-huiskrant de Bode, online advertentie en gethematiseerde bierviltjes.
Resultaten
De Hartverwarmend Roosendaal campagne heeft zowel online als offline goed gepresteerd. De betrokkenheid en het aantal websitebezoeken scoren ruim 60% hoger dan het voorgaande jaar. De campagne presteert op bereik goed en in lijn met de verwachting.